آموزش‌ مهارت‌های زندگی

رشد, پیشرفت, سوالاتی برای رشد, توسعه مهارت های فردی, توسعه فردی

مفیدترین سوالی که بهتر است هر روز از خودتان بپرسید| رشد فردی

هر روز صبح، زمانی که از خواب بیدار می شویم و روز جدیدی را آغاز می کنیم، به ما به عنوان یک فرد فرصتی جدید برای رشد کردن نیز داده می شود. یکی از مهم ترین سوالاتی که شما می توانید هر روز صبح خود را با پرسیدن آن از خود شروع کنید این است که “امروز چطور می توانم رشد کنم؟”

این سوال به خصوص به این دلیل مهم و قدرتمند است که وقتی شما روزتان را با جستجوی راه هایی برای رشد شروع می کنید، ذهن شما در طی روز تلاش می کند تا راه حل و پاسخی برای آن پیدا کند.

من بیشتر عمرم را صرف تمرکز بر کارم کردم تا تمرکز بر خودم. و همینطور که زمان می گذشت من بیشتر احساس استیصال می کردم، زیرا به طور خنده داری عمده وقتم را صرف انجام دادن کارها و وظایفم می کردم و به فاعل این کارها و بهتر کردن و رشد او بی توجه بودم.

جیم ران یکبار می گفت، “زمانی که صرف کار کردن بر روی خودتان می کنید باید بیش از زمانی باشد که صرف کار کردن روی پروژه هایتان و دغدغه هایتان می کنید.” اگر شما وقت زیادی روی کارتان بگذارید به احتمال زیاد درآمد بیشتری خواهید داشت و به لحاظ مالی پیشرفت خواهید کرد. اما اگر بر روی رشد خودتان وقت و سرمایه گذاری کنید می توانید ثروت مند شوید.”

در طول سال ها، من به چشم دیده ام که چطور این نقل قول حقیقت دارد.

روزی که من شروع کردم به پرسیدن سوال “امروز چطور می توانم رشد کنم؟” از خودم، نقطه عطفی بود برای تغییرات در زندگی شخصی و شغلی ام. بعد از انجام روتین صبحگاهی، من بر روی یک کاغذ برای خودم می نوشتم که آن روز در راستای رشد کردن بر روی چه موضوعی می خواهم تمرکز کنم. برخی از روزها موضوع تمرکزم “بخشیدن” بود و برخی دیگر از روزها موضوع بر سر یادگیری مهارت یا مطلبی جدید بود و یا هرچه که احساس می کردم لازم است درباره اش بیشتر بدانم. موضوع هرچه که بود، تلاش می کردم که هر روز یک قدم در جهت بهتر شدن و رشد کردن بردارم.

رشد انتخابی است

همه ما به لحاظ سنی در حال رشد کردن و بزرگتر شدنیم، اما رشد شخصی و شخصیتی موضوعی انتخابی است. این تصمیمی است که شما و فقط خود شما می توانید برای خود بگیرید. هر تجربه، فکر، رابطه و برخوردی در زندگی به ما فرصتی برای رشد کردن ارائه می کند، چه آن تجربه مثبت باشد چه منفی.

زمانی که شما به طور قاطعانه تصمیم می گیرید که هر روز در جهت رشد گامی بردارید، شروع می کنید به بهره برداری از تمامیت زیبایی و لذتی که زندگی می تواند به شما ارائه کند. هیچ رضایت و خوشحالی ای عمیق تر از این نیست که در عمق وجود بدانید که هر روز بیشتر و بیشتر به سمت شخصیت ایده آل تان در حال نزدیک شدنید. از آنجاییکه رشد انتخابی است، این باعث شده که اکثریت مردم راه آسان را انتخاب کنند و بر رشد روزانه خود تمرکزی نداشته باشند.

دلیل اصلی که بسیاری از مردم برای رشد شخصی شان تلاش متعهدانه نمی کنند، این است که لازم است آنها از محدوده های راحتی شان خارج شوند. شما زمانی که خیلی راحت هستید نمی توانید رشد زیادی کنید. یادگیری یک مهارت تازه، بهتر شدن در مهارت های قدیمی، ایجاد تغییر در فرآیند تفکر، مطالعه بیشتر و یا سحرخیز تر شدن همه مستلزم رفتن به ورای محدوده های راحتی هستند.

همه اینها با گرفتن یک تصمیم آغاز می شود

درونی کردن بهترین ویژگی ها در خود و رشد روزانه به طور تصادفی اتفاق نمی افتد. این امر با یک تصمیم جسورانه و محکم آغاز می شود. درست مثل هر چیز دیگری در زندگی، ما گزینه هایی برای انتخاب و تصمیم گیری داریم. به عنوان اولین گام، زمانی را صرف این کنید تا تصمیم جدی ای برای رشد خودتان بگیرید و به این تصمیم متعهد باشید.

برای رشد خود برنامه روزانه ای تهیه کنید. هر آنچه برای شما مفیدتر است، آن را انجام دهید. اینکه شما تصمیم بگیرید به نحوی هر روز خود را بهتر کنید مهم ترین موضوع است و می توانید راه کارهای مختلف و متنوعی را برای آن انتخاب کنید. اگر شما بیشترین بهره را از زندگی نبرید به خود مدیون خواهید بود.

با جرح و تعدیل از وبسایت entrepreneur.com

لطفا برای حمایت از ما این مقاله را در یکی از شبکه های اجتماعی مورد علاقه تان به اشتراک بگذارید.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

3 پاسخ

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *