آموزش‌ مهارت‌های زندگی

ویدا فلاح

آقایی سوال کردند که با خانمی نامزد کردم و به ایشان علاقه مند شدم ولی به نظر می آید که این خانم هنوز درگیر رابطه ی قبلی هستند و نمی توانند با من رابطه ی خوبی بر قرار کنند اما از طرف خانواده تحت فشار هستند که حتما با من ازدواج کنند.

پاسخ: وقتی که این خانم هنوز درگیر رابطه ی عاطفی قبلی است نمی تواند برای شما صادقانه و خالصانه باشد. اینکه روی کاغذ قراردادی بسته می شود و یا امضایی می شود معنی این نیست که با تمام وجود در این زندگی وجود دارد و بعد می بیند که این نارضایتی و نخواستن در رفتارهای ساده و پیش پا افتاده به شکل منفی ابراز می کند چون آزرده است. از دست خودش عصبانی است که در توجیه کردن اطرافیانش ناتوان بوده است. از دست خانواده عصبانی است که چرا درکش نکردند. از نامزد قبلی عصبانی است که نتوانست بیاید و رابطه ایی را که گسسته درست کند و از همه مهمتر از همسری که الان دارد عصبانی است که با وجود اینکه می دانست من هنوز به کس دیگری دلبسته ام چرا با من ازدواج کرده است؟

توصیه من به این آقا این است که فرصت بدهند تا این خانم رابطه را تمام کند و عجله ایی برای ازدواج نداشته باشد چون واقعا ازدواج در این برهه مسئله ی بسیار بسیار مهمی است که افراد صرفا نمی خواهند خانواده تشکیل دهند. دو نفر می خواهند وارد فضای عاطفی جدید شوند. در وهله ی اول به نیازهای عاطفی و عشقی خود پاسخ دهند و اگر این نیاز در رابطه نباشد و خانم نخواهد در این رابطه آن نیاز را مرتفع کند بنابراین دچار کمبود است. یعنی نیاز عاطفی  سرکوب شده و تظاهر به بودن می کند ما طرف را وادار به دروغگویی می کنیم که تظاهر به خوشحالی بکند و او هر چه بیشتر تحت فشار قرار می گیرد خشم درونش بیشتر می شود روزی می بیند که نمی تواند ادامه دهد و هم به خودش آسیب می زند هم به طرف مقابل. دو خانواده تحت فشار قرار می گیرند.

دوره ایی که طبق سنت دختر و پسر را معرفی می کردند و خانواده ها تصمیم به ازدواج می گرفتند و دو نفر سالها با هم زندگی می کردند و بچه دار می شدند، با توقعات  کم به زندگی ادامه می دادند گذشته است.

امروزه یکی از فاکتورهای ازدواج موفق علاقه ی طرفین نسبت به هم است و تشنگی برای شروع رابطه است. بنابراین موضوع مهمی است. آقا باید وقت کافی بدهند و با نامزدشان صحبت کنند، خانم را درک کنند که دلبستگی دارند که لازم است آن پرونده بسته شود و به معنای واقعی تمام شود تا این ازدواج شروع خوبی داشته باشد و گرنه شروعی بسیار آزار دهنده خواهد داشت که نه فقط برای خانم بلکه برای همه ناراحتی و اختلافی به وجود می آید که همه سعی در توجیه کردن او دارند و این موضوع حل نمی شود. مسئله ی بسیار مهمی میشود که بعدها به شکل بسیار بدی خودش را نشان می دهد. کمک بگیرید.  اگر فکر می کنید که خودتان به تنهایی نمی توانید از یک متخصص کمک بگیرید تا خانم تردید نداشته باشد، نصفه ونیمه وارد زندگی نشود، اگرنه می گوید نه محکم و اگر بله می گوید یک بله ی با تمام وجود بگوید.

برای اطلاعات بیشتر به دوه جذابیت ذر رابطه و دوره شناخت قبل از ازدواج مراجعه کنید.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

یک پاسخ

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *