آموزش‌ مهارت‌های زندگی

مراقبه و دویدن : درمانی برای افسردگی

تحقیقات اخیر حاکی از این است که ترکیب مدیتیشن و دویدن در یک برنامه سلامت ذهنی می تواند به کاهش افسردگی کمک کند.

در حالی که تحقیقات پیشین نشان داده بودند که تمرینات ایروبیک و مدیتیشن هرکدام به تنهایی می توانند بر سلامتی ذهنی ما اثر بگذارند، مطالعه ای که ماه پیش در مجله Translational Psychiatry منتشر شد، این دو روش را با هم ترکیب کرد.

در این تحقیق نشان داده شد که زمانی که مدیتشین و تمرینات ورزشی با هم در یک برنامه زمانی منظم انجام می شوند، بهبود چشمگیری در علائم افسردگی دیده می شود و در عین حال فعالیت هماهنگ تری در مغز افراد مشاهده می شود.

این تحقیق شامل ۵۲ شرکت کننده بود – که ۲۲ نفرشان مبتلا به افسردگی بودند. برای هشت هفته متوالی، داوطلبان دو بار در هفته هر بار ۳۰ دقیقه مدیتیشن می کردند و ۳۰ دقیقه هم به تمرینات ایروبیک می پرداختند. محققین قدرت تمرکز و وضعیت احساسی این افراد را قبل و بعد از این هشت هفته تمرین تست کردند.

آن ۲۲ شرکت کننده مبتلا به افسردگی ۴۰٪ کاهش در  علائم افسردگی را در خود گزارش دادند. افراد دیگر شرکت کننده در این مطالعه که افسرده نبودند نیز کاهش افکار پراکنده و اضطراب و به طور کلی بالا رفتن انگیزه را در خود گزارش دادند.

برندن آلدرمن، محقق اصلی این مطالعه، توضیح می دهد که مدیتیشن و دویدن با هم می توانند مکانیزم عصبی مغز را تقویت کنند.

«ما از روی مطالعه بر روی حیوانات به این نتیجه رسیدیم که یادگیری همراه با تلاش، مثل همین یادگیری ذهن آگاه ماندن در مدیتیشن، موجب رشد نورون های جدید در هیپوکامپ می شود.»

بنابراین در حالی که به احتمال بیشتر، ورزش کردن باعث افزایش تعداد سلول های مغزی جدید در هیپوکامپ داوطلبین شده بود، مدیتیشن کمک می کرد که این نورون ها زنده بمانند و درست عمل کنند.

از وبسایت mindful.org

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *