آموزش‌ مهارت‌های زندگی

درونگرا, درونگراها, افراد درونگرا, ويژگی درونگراها

١٠ علت جذاب بودن درونگراها

تصور بر این است که درونگرا ها افرادى خجالتى، کناره گیر و دیرجوش هستند، چون خیلی اجتماعی نیستند و تمایلی به مطرح شدن نشان نمی دهند. اما این تصور با واقعیت این افراد تشابه زیادی ندارد. جیمز باند را تصور کنید. او در بسیاری از مواقع احساساتش را بروز نمی دهد – نه در چهره و نه در رفتارش. او معمولا ساکت، متفکر، با اعتماد به نفس و از خود مطمئن است. و همین سبک رفتاری است که او را بسیار جذاب می کند.

به همین شکل هم، درون گراها شاید خود را مرکز ثقل محیط یا یک مهمانی ندانند، اما آنها از جالب ترین و جذاب ترین افرادی هستند که شما با آنها روبه رو خواهید شد. دلیلش هم این است:

۱. آنها مرموز هستند

هاله ای از ابهام و رمزآلودی افراد درون گرا را در بر می گیرد. افراد درونگرا شخصیتی مرموز دارند و معمولا راجب آنچه که فکر می کنند صحبت نمی کنند. و همین باعث می شود اطرافیان بیشتر شیفته آنها شوند. عجیب نیست که درونگراها بسیار بیشتر از برون گراها مورد سوء تفاهم واقع می شوند چون خودشان را به طور کامل ابراز نمی کنند و این باعث می شود گاهی اطرافیان برداشتی اشتباه از گفته ها یا رفتار آنها پیدا کنند.

۲. در کنار آنها احساس راحتی می کنید

این ممکن است شما را شگفت زده کند، اما درونگراها می توانند مهربان ترین و صمیمی ترین افرادی باشند که ملاقات می کنید. آنها بطور طبیعی آرام و دوست داشتنی هستند٬در دنیای پر هیاهو و شلوغ امروز، طبیعت خونسرد این افراد جذاب و آرامش بخش است.

۳. آنها رویاپردازند

برخلاف آنچه ممکن است شنیده باشید، رویاپردازی اصلا اتلاف وقت نیست. اسکات بری کافمن، روانشناسی معتبر است که توضیح می دهد،  ذهنی که پرسه می زند  در فرآیند زایش ایده های خلاق بهتر عمل می کند. افراد درونگرا معمولا دارای ایده های فوق العاده و منحصر به فردی هستند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بهترین ایده هایتان را در زمان هایی که ذهن تان متمرکز روی موضوعی نبود بدست آوردید.

درون گراها معمولا در افکار خود غرق می شوند و بعد از مدتی با ایده هایی تازه و عالی از آن بیرون می آیند. هنگامی که با این افراد هستید، با ایده ها و نظر های جذاب آنها به وجد می آیید و وارد دنیای جادویی آنها می شوید.

۴. آنها شنوندگان خوبی هستند

به نظر می رسد که همه در جهان برونگرای امروز با ذهن و درگیری های شخصی خود مشغولند.امروز که همه دوست دارند در مورد افکار خود صحبت کنند اما کمتر کسی مایل است شنونده باشد. بنابراین وقتی فردی که نشان می دهد مایل به گوش دادن است و با اشتیاق و علاقه برای درک بیشتر به صحبت طرف مقابل گوش می دهد،  بسیار جذاب می شود و در روابط سالم تر و قوی تر عمل می کند. و این همان فرد درونگرا است.

۵. آنها ذاتا با انگیزه اند

درونگراها با انگیزه رسیدن به اهداف فردی خود تلاش می کنند نه برای جلب تشویق و توجه دیگران. آنها می دانند چه می خواهند و  چه مسائلی در زندگی شان اهمیت دارد. هدف آنها از تلاش برای رسیدن به اهداف فردی شان، رضایت پیدا کردن از خودشان است. آنها برای رسیدن به اهداف خود ریسک می کنند و چالش ها را به جان می خرند. چنین افرادی که خودانگیخته اند و برای ارزش های والای فردی شان تلاش می کنند، بی تردید افرادی جذاب و الهام بخشند.

۶. آنها مشاهده گر هستند

درونگراها معمولا چیزهایی را می بینند که دیگران نادیده شان می گیرند. دنیا برای افراد درونگرا سرزمین شگفتی هاست که در آن فرصت های بیشماری نهفته است. آنها هر لحظه اطلاعات را از دنیا می گیرند و از آن برای ابراز خلاقانه خود استفاده می کنند. اگر شما فردی درون گرا باشید، معمولا چیزی مهمی از زیر نظرتان نادیده عبور نمی کند. و به نظر می رسد که افراد درونگرا حتی زمان هایی که شما خواسته تان را به زبان نیاورده اید، از آن با خبرند.

۷. نسبت به چیزی که می گویند هوشیار هستند

کسی که فکر نشده و سریع صحبت می کند و مدام در حال قطع کردن حرف شماست در نگاه شما معمولا غیر جذاب و بی ملاحظه به نظر می رسد.اما بر عکس، وقتی با فردی درونگرا در حال صحبت هستید، او معمولا خود آگاه است و جز در مواقعی که حرف مهمی برای گفتن دارد صحبت نمی کند. بسیار مختصر و مفید و سنجیده سخن می گوید و این باعث جذابیت دو چندان او می شود.

۸. آنها خارج از چارچوب ها فکر می کنند

براساس یافته های روانشناسان میهالی سیکزنتمیهالی و گرگوری فیست، خلاق ترین افراد در بسیاری از رشته ها اغلب درونگرا هستند. دلیلش هم این است که خلوت گزیدن یکی از عناصر کلیدی در فرآیند تفکر خلاق است. افراد درونگرا ترسی از تنها بودن ندارند. آنها در واقع برای حریم خصوصی خود ارزش و احترام زیادی قائلند. در خلوت است که این افراد با خود خلاق شان در ارتباط قرار می گیرند و با پرسیدن سوالات درست، عضله خلاقیت شان را قوی نگه می دارند.

سوزان کین در این باره می گوید،‌ «بدون درونگراها، دنیا از :‌ نظریه جاذبه، نظریه نسبیت، قطعه های موسیقی شوپن و نوشته های پروست.. محروم می ماند.»

تمایل طبیعی به خلوت گزینی، تمرکز عمیق بر روی یک موضوع، و خلاقانه فکر و عمل کردن افراد درونگرا را در گذشته و حال به افرادی برجسته و قابل تحسین تبدیل کرده است.

۹. آنها اهل مطالعه و باهوش هستند

درونگراها به طور طبیعی تمایل زیادی به خواندن و مطالعه دارند و از یادگیری و کشف چیزهای جدید لذت می برند. و هرچند ممکن است برچسب خرخوان بودن را به آنها بزنند، اما آنها عموما باهوش هستند. و باهوش بودن شان هم جذابیت آنها را بیشتر می کند. حتما شما هم مایلید با فردی دانا و مشتاق به یادگیری نشست و برخواست کنید تا با افراد متعصب و بی میل به یادگیری.

۱۰. آنها به لحاظ فکری الهام بخش اند

از آنجاییکه درونگراها افرادی عمیق و متفکرند، گفتگو با آنها نیز برای دیگران لذت بخش و فکر برانگیز است. آنها آنقدر اطلاعات جذاب و جدید دارند که کلام شان پر و پخته است و می توانند از دانسته هایشان در بهترین موقعیت ها استفاده کنند. این هم باعث می شود هاله جادویی اطراف درونگراها چندبرابر جذاب و شیفته کننده شود.

از سایت Lifehack.org

ترجمه نازنین مشیری

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *