آموزش‌ مهارت‌های زندگی

چه کار کنیم که حس ارزشمندیمون بیشتر بشه؟ شماره ۱

اولین مورد میتونه خونه تکانی ذهنی باشه. تا ذهنمون از رویدادهایی که آزارمان می دهند و ما بابت آنها خودمون رو سرزنش می کنیم سبک بشه. اگر خطاها و اشتباهات گذشته روی دوش مون سنگینی می کنند، مهمه که بپذیریم آن خطاها تجربیات و بخشی از زندگی مون بوده اند. با میزان آگاهی که در گذشته داشتیم، اون رفتار یا عملکرد دور از ذهن نبوده و نمی تونیم خودمون رو به خاطر ناآگاهی های گذشته شماتت کنیم. اما الان می تونیم با تغییر و رشد آگاهیمان در جهت بهتر و مثبت تر شدن، بیشتر و بهتر بر روند زندگی مان اثر بگذاریم. ما با رها کردن باورهای محدود کننده قبلی مون می تونیم روی حس ارزشمندیمون اثر بگذاریم. مثلا اگر این باور محدود کننده را داریم که: من آنقدرها که باید خوب نیستم.

در واقع با گفتن این جمله داریم خودمون رو تحقیر و سرزنش می کنیم. پس بهتره به جای این جمله، به خودمون بگیم: من در راستای بهتر شدن حرکت می کنم و هر روز یک قدم در جهت بهتر شدن و بهتر زندگی کردن بر می دارم.

 

برزش* امروز: هرلحظه که با خودتان صحبت می کنید، نسبت به مکالمه درونی تان هوشیار باشید. ببینید که آیا جملاتتان نسبت به خودتان احترام آمیزند؟ اگر پاسختان منفی است، تا ٢۴۴ ساعت برزش کنید و هوشیارانه با خودتان با احترام صحبت کنید. نتیجه را بعد از انجام کار ثبت کنید و اگر توانستید به طور موثر این برزش را انجام دهید، خود را بابت آن نیز تشویق کنید.

* برزش (برزیدن) : مواظبت و مداومت در انجام کاری.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *