آموزش‌ مهارت‌های زندگی

جذابیت در ارتباط, چگونه جذاب باشیم, راهکارهای جذابیت,جذاب بودن,جذابیت

چگونه جذاب باشیم ؟

چگونه جذاب باشیم ؟

چه نظر دیگران درباره ما برایمان مهم باشد چه نه، همه ما مایلیم جذاب تر باشیم. مایلیم مورد تحسین و تایید دیگران قرار بگیریم. حتا آنهایی که ادعا می کنند به هیچ وجه برایشان فرقی نمی کند که دیگران درباره شان چطور فکر می کنند هم در اعماق وجودشان از مورد تحسین واقع شدن ناراحت نمی شوند.

ولی چطور می توانیم جذاب تر باشیم؟ چرا بعضی از افراد در روابط شان اثرگذارترند و چطور ما هم می توانیم اینگونه باشیم؟

اولین و مهم ترین نکته این است که باید نسبت به تغییر و رشد پذیرنده باشیم. اگر فکر می کنید که نمی توانید تغییر کنید، دست از خوندن این مطلب بردارید، زیرا برای جذاب تر شدن لازم است که ما خود فعلی مان را به عنوان حقیقت مسلم و غیرقابل تغییر در نظر نگرفته باشیم. 

همچنین، برای تغییر کردن باید دست به عمل بزنیم، اقدام کنیم، تلاش کنیم و مهارت هایی کسب کنیم. 

مهارت های ارتباطی، که البته پیش نیاز این مهارت ها، مهارت های فردی هستند. باید ابتدا با خودمان ارتباط خوبی داشته باشیم (اصلن با خودمان ارتباط داشته باشیم). ارتباط با خود و شناخت خود موضوعات مفصلی هستند که در این بحث کوتاه فقط به آنها اشاره می کنیم. شما بیشتر و بهتر می توانید با این موضوع در دوره عزت نفس آشنا شوید.

البته راهکارهایی هم برای تغییر، برای اینکه تغییر چگونه در ما اتفاق می افتد و چگونه می توانیم عملن و نه با دشواری زیاد، بلکه آهسته و پیوسته تغییر را عملی کنیم به شما ارائه کرده ایم.

دوره آنلاین جذابیت در ارتباط

و حالا برسیم به ویژگی های افراد جذاب:

۱. افراد جذاب عموما شخصیتی مستقل دارند. به این معنا که اوقاتی از روز یا هفته را به برنامه های فردی شان اختصاص می دهند. این افراد، همه برنامه هایشان با همسر یا شریک زندگی شان نیست، مثلا گاهی با خودشان خلوت می کنند، می نویسند، اوقاتی را با دوستان شان می گذرانند و مواردی مثل این. خصیصه مهم این افراد این است که از تنهایی و تنها بودن نمی ترسند (چه بسا که لذت هم می برند) و خود را آنقدر مهم می دانند که برایش زمان هایی را اختصاص دهند.

۲. افراد جذاب برای خود هدف دارند. شاید تصور کنید منظورم از هدف دار بودن موفق بودن است. البته این دو به مفهوم به هم نزدیک اند چون افرادی که هدف دارند معمولا متمرکزند و تا به هدف شان نرسند دست از تلاش بر نمی دارند. اما مهم خود هدف نیست بلکه مصمم بودن این افراد و اینکه می توانند به خواسته ها و هوس های فوری شان به راحتی «نه» بگویند تا به مطلوبی در آینده برسند آنها را به شدت جذاب و قدرتمند می کند.

۳. افراد جذاب غیرقابل پیش بینی هستند. شاید فکر کنید این با مورد قبل مغایرت دارد، اما چنین نیست. درست است که افراد جذاب هدفمندند و هدف شان مسیر زندگی و رفتارهایشان را تعیین می کند، اما این باعث نمی شود که گاهی خودشان را به ناشناخته ها بسپارند. آنها کنجکاوند تا زندگی را تجربه کنند، البته این کار را به افراط انجام نمی دهند. ولی به خودشان اجازه می دهند تا هر از چند گاهی از مسیر اصلی خارج بشوند و جسارت خود را محک بزنند. 

۴. افراد جذاب به کلام شان مسلطند. این افراد قدرت کلمات را می شناسند و می دانند که با کلام درست می توانند دنیا را تکان بدهند و همینطور دل های دیگران را. بنابراین به گنجینه کلماتی که استفاده می کنند دقت می کنند، به سبک ادای کلمات، لحن و آهنگ صدایشان توجه می کنند و سبک خاصی از صبحت کردن را برای خود بر می گزینند. این افراد تا جای ممکن قسم نمی خورند، ولی روی حرفشان بدون قول و قسم می شود حساب کرد. اگر لازم نباشد تاکیدی صحبت نمی کنند، اغراق نمی کنند. به عبارتی در صحبت کردن وقار و اعتدال دارند.

۵. حضورشان شما را در لحظه حال نگه می دارد. افراد جذاب، هوشیار و در لحظه حال هستند، به همین خاطر فکر شده رفتار و صحبت می کنند. آنها کارهایشان را با توجه و هوشیاری انجام می دهند. اگر در حال آشپزی باشند و در کنارشون بایستید، از کار کردن آنها به وجد می آیید به طوری که خودتان هم مایل می شوید شروع به کار کنید. اگر آنها را در حال تمیز کردن خانه ببینید، از تماشای آنها دلتان می خواهد بروید و خانه و وسایل خودتان را هم تمیز و مرتب کنید. این خاصیت  باعث می شود تا در کنار آنها بودن برای دیگران هیجان انگیز و لذت بخش باشد.

و این لیست ادامه دارد. شاید در فرصت دیگری به ویژگی های دیگر افراد جذاب بپردازیم. اما شما با همین موارد هم می توانید تغییر را شروع کنید. ابتدا راهکارهای تغییر را بیاموزید، خود را متعهد کنید که فقط روی یکی از این موارد برای مدت ۳۰ روز تمرکز کنید. و شروع کنید.

مطالب مرتبط:

١٠ علت جذاب بودن درونگراها

وبینار جذابیت در ارتباط

۸ ویژگی که زنان را جذاب می کند

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

یک پاسخ

  1. سلام
    سپاس از برنامه ای شما برنامه و راهنماییتون تونستم مقداری ابه ارامش برسم تا چند وقت پیش مدام الکی ناراحت واسترس داشتم اما حالا خوبم
    تشکر

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *