آموزش‌ مهارت‌های زندگی

تجسم خلاق,تصویر ذهنی,تصویرسازی,موفقیت,هدف,رسیدن به هدف

تجسم خلاق – تکنیک فوق‌العاده برای موفقیت

منبع :‌ entrepreneur.com

افراد موفق، صرف نظر از حرفه‌ای که در آن مشغول به فعالیت‌اند، اهمیت تجسم خلاق برای موفق شدن در اهدافشان را می دانند. اگر بدانید و یاد بگیرید چگونه از این قدرت به درستی استفاده کنید، می‌توانید تاثیر شگرفی بر مسیر موفقیت خود بگذارید.

تصویرسازی و تجسم خلاق را میتوان در جنبه‌های مختلف زندگی به‌کار برد. چند مثال از این مورد عبارتند از:

 

  • محمد علی کلی همیشه بر اهمیت تصور موفق شدنش قبل از شروع مسابقه تاکید داشت.
  • جیم کری، زمانی که هنرپیشه جوانی بود خود را به عنوان بزرگترین هنرپیشه دنیا تصور می کرد.
  • مایکل جردن همیشه تمرین ذهنی پرتاب بسکتبال می کرد قبل از اینکه بازی اش را شروع کند.

این افراد موفق، و بسیاری دیگر، در تکنیک تجسم خلاق استاد شده اند و آن را به عنوان یک تکنیک موفقیت اعلام کرده اند
زمانی که شما به یک هدف یا آرزوی بزرگ تان فکر می کنید، طبیعتا موانعی که در مسیر ممکن است با آنها روبه رو شوید را هم در نظر می گیرید. مسئله اینجاست که اغلب اوقات ما اجازه می دهیم این موانع انقدر در ذهن مان بزرگ شوند که دیگر اجازه ندهند در جهت هدف قدم برداریم. این باعث می شود اکثر افراد علی رغم داشتن خواسته های بزرگ، به جایی نرسند.

اجازه ندهید شما اینگونه باشید. به جای اینکه در ذهن تان موانع را بزرگ و بزرگ تر کنید و از هر آنچه ممکن است در مسیر تان قرار گیرد غولی بسازید، خود را در وضعیت پیروزی و موفقیت تجسم کنید. مثل محمد علی کلی. خود را به عنوان بهترین و عالی ترین در زمینه ای که می خواهید تصور کنید مثل جیم کری. و حرکت بعدی تان را موفقیت آمیز تصور کنید مثل مایکل جردن.

حال چطور می شود این کار را کرد؟ چطور می شود از هر مانعی عبور کرد و به خط پایان رسید؟ کلید این است که تصویر وضعیت مطلوب را قویتر از هر مانعی کنید که شما را عقب نگه می دارد.

حقیقت این است که اگر نتوانید خود را در تجسم کنید که موفق شده اید، به احتمال زیاد اصلا نمی توانید که موفق شوید. برعکس، هر چه واضح تر بتوانید تصویر خود را در حین موفق شدن ببینید، به احتمال بیشتری می توانید آن تصویر را عملی کنید. شروع کنید به فکر کردن درباره اهداف زندگی تان. هر روز ۱۰ الی ۱۵ دقیق وقت صرف تصویرسازی از موفقیت تان کنید.

هر چقدر می توانید به تصویر پر و بال دهید، یعنی با جزییات کامل آن را مجسم کنید. تصور کنید که وقتی به آن هدف رسیدید چه کار می خواهید بکنید. چه احساس فوق العاده ای پیدا خواهید کرد؟ این موفقیت چه تاثیری بر مسیر زندگی شما خواهد داشت؟  به یاد داشته باشید، جزییات کوچک احتمال رسیدن به وضعیت دلخواه را افزایش می دهند.

نیازی نیست زمان طولانی را صرف آن کنید. اما این را تبدیل به عادت روزانه تان کنید که هر روز تصویر سازی و تجسم خلاق انجام دهید. خود را در حین موفق شدن، رسیدن به اهداف، تمام کردن کارهای ناتمام ببینید. بعد ببینید که این کار چه اثری بر شما می گذارد و چه احساساتی را در شما فعال می کند. اگر این عادت روزانه را کسب کنید خواهید دید که چه نقش اساسی در موفقیت شما ایفا می کند.

 

نکته آخر اینکه، اگر نتوانید در ذهن تان خود را موفق مجسم کنید، چطور می خواهید در عمل موفق شوید؟

شرکت در دوره کاربردی تجسم خلاق

لطفا برای حمایت از ما این مقاله را در یکی از شبکه های اجتماعی مورد علاقه تان به اشتراک بگذارید.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *