آموزش‌ مهارت‌های زندگی

تمرکز و رسیدن به خواسته ها

زمانی که یک ذره‌بین میان خورشید و سطحی قرار می‌گیرد، همه نور خورشید که از ذره‌بین عبور می‌کند بر روی یک نقطه متمرکز می‌شود. به همین ترتیب، زمانی که شما خواسته‌ای دارید، با تمرکز بر خواسته‌تان، دارید آگاهی محض را بر آن خواسته متمرکز نگه می‌دارید.

تمرکز، معمولا با تصاویری از سخت کوشی، تلاش برای از بین بردن عوامل برهم زننده حواس و نگه داشتن ذهن بر فعالیت‌های جاری تداعی می‌شود. اما منظور ما در اینجا چنین تمرکزی نیست. اگر شما در سکوت عمیق ذهنی نشسته باشید، تمرکز به راحتی اتفاق می‌افتد و این آن تمرکز ذهنی‌ای است که در آن محقق شدن خواسته‌ها رخ می‌دهد. سکوت به اندازه هر فکری که در ذهن می‌آید طبیعی و امکان‌پذیر است. جادو، در کنار هم آمدن دو چیز به ظاهر متضاد است: آگاهی بیکران و آگاهی متمرکز. اما اینها به واقع یکدیگر را نفی نمی‌کنند.

نور لیزر یکی از تیز ترین و متمرکز ترین نورهای موجود است و با این حال خود این نور توسط دسته بیکرانی از نورها ساخته می‌شود. اکنون شما می‌دانید که کلید استفاده از انرژی جذب در متمرکز و در عین حال بیکران بودن همزمان است. این همان چیزی است که در مدیتیشن اتفاق می‌افتد. آگاهی بیکران انبوهی از امکانات و بالقوه‌ها را شامل می‌شود. هر خواسته‌ای، مانند جرعه‌ای آب است که از این مخزن انبوه بر می‌داریم، هربار یک جرعه.

تمرین مدیتیشن توجه ما را تمرین می‌دهد تا به راحتی متمرکز شود. به مرور زمان، بعد از تجربه آگاهی محض و سکوت، ذهن این قابلیت سکوت کردن را در زمان‌های خارج از مدیتیشن نیز پیدا می‌کند و از این طریق افکار شما قدرت آفرینش پیدا می‌کنند.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *