آموزش‌ مهارت‌های زندگی

مانند افراد موفق هدف گذاری کنید

افراد موفق، عمدتا علاوه بر استعداد و پشتکار، به طور دائمی از روش های موثر هدف گذاری استفاده می کنند. ویژگی های مشترک افراد موفق عبارتست از:

  • خود-باوری فوق العاده: افراد موفق خودشان را باور دارند. آنها به پتانسیل های خود واقفند و کاملا مطمئن هستند که می توانند به هر هدفی که مایلند دست یابند، هرچقدر هم که این هدف جاه طلبانه باشد. همین باور بی قید و شرط نیز آنها را قادر می سازد تا به هر آرزو و آرمانی که دارند دست یابند.
  • داشتن آرمانی بزرگ: کمی بش از یک قرن پیش، هیچ کس به غیر از برادران رایت باور نداشت که انسان می تواند پرواز کند. این هدف، آرمان، خواسته و آرزوی آنها بود که روزی بتوانند پرواز کنند. و علی رغم اینکه هیچ کس تا به آن روز وسیله ای برای این امر اختراع نکرده بود، آنها مصرانه به آرمان شان باور داشتند، که در نهایت منجر به موفقیتی بزرگ در سال 1903 شد، زمانی که آنها اولین پرواز کنترل شده و پایدار را برای انسان رقم زدند. از این موضوع نتیجه می گیریم که افراد موفق از اینکه تا به حال کسی نتوانسته در جهت آرمان شان موفق شود مایوس نمی شوند.
  • آرمان در مقابل امکان: از آنجایی که رکوردهای بسیاری تا امروز شکسته شده اند و ناممکن های بسیاری ممکن شده اند، افراد موفق به دنبال امکان ها و بالقوه هایی می گردند که تا امروز محقق نشده اند. مشاهده این امر که دیگران توانسته اند ناممکن هایی را ممکن سازند باعث می شود که افراد موفق بپذیرند که هیچ غیرممکنی وجود ندارد. در نتیجه برای این افراد رکوردها دائما در حال شکسته شدن و ناممکن ها دائما در حال ممکن شدن می باشند.
  • رقابت حمایتگرانه: افراد موفق هیچ گاه از رقابت نمی ترسند، حتی اگر رقبا مهارت بهتری نسبت به خودشان داشته باشند. کاملا برعکس، افراد موفق می دانند که رقبا موجب پیشرفت آنها می شوند. برای واضح تر شدن موضوع مثالی می زنم: فرض کنید به تنهایی در میدان دو می دوید. شما احتمالا به اندازه ای سریع می دوید و یا حتی قدم بر می دارید که در نهایت به خط پایان برسید. حال فرض کنید دو نفر دیگر نیز در آن میدان در کنار شما می دوند. در این حالت که شما رقبایی برای برد و باخت دارید، تلاش تان را به حداکثر ممکن می رسانید و از قدرت بالقوه تان استفاده می کنید.
  • دست به عمل زدن: یک عامل که افراد موفق را از بقیه مردم جدا می کند این است که آنها برای رسیدن به اهداف شان واقعا فعال می شوند. افراد موفق به جای اینکه صرفا رویای رسیدن را در سر بپرورانند، واقعا راه هایی برای رسیدن به رویایشان جستجو می کنند و تلاش می کنند تا آن را محقق سازند. اگر می خواهید فرد موفقی باشید، ضرورت دارد که فعال باشید. به علاوه، داشتن دانش هدف گذاری برای رسیدن به اهداف کافی نیست، بلکه لازم است از روش های هدف گذاری به طور هوشمندانه ای استفاده کنیم.

چطور مثل یک فرد موفق هدف گذاری کنیم؟

  • نکته بین بودن: افراد موفق، زمانی که هدف شان را تعیین می کنند، تا جای ممکن به جزئیات آن می پردازند و آن را هرچه دقیق تر و واضح تر توضیح می دهند. آنها می دانند که کلمات مبهم تاثیر منفی ای بر شانس آنها در رسیدن به هدف شان می گذارد.
  • سادگی: هریک از ما ممکن است هدفی جاه طلبانه داشته باشیم و البته افراد موفق نیز همینطور هستند. تنها تفاوت ما و آنها در این است که آنها اهداف پیچیده شان را به اهداف کوچک تری تقسیم می کنند تا آنها را ساده حفظ کنند. افراد موفق نسبت به این امر واقفند که اهداف پیچیده آشفته کننده هستند و می توانند فرد را مستاصل و ناامید سازند. فرآیند تقسیم یک هدف به اهداف کوچک تر و ساده تر کمک می کند تا دنبال کردن هدف، آسان تر، فرد متمرکزتر و هدف واضح تر بماند.
  • خواستن: افراد موفق بسیار مشتاق و پرانگیزه در دنبال کردن اهداف شان هستند، زیرا میل آنها نسبت به آن هدف، نیروی محرکه آنها برای دنبال کردن هدف است. حتی می توان گفت که این افراد، از نیروی ناشی از میل و خواستن هدف، در جهت رسیدن به آن هدف به گونه ای مثبت و موثر استفاده می کنند. شاید شما نیز توجه کرده باشید که اکثر افراد موفق معمولا در مسیری که علاقه و شوق فراوانی در آن داشته اند موفقیت کسب کرده اند. همیچنین، شما معمولا نمی توانید در جهت هدفی که میلی به رسیدن به آن ندارید انگیزه و شوق زیادی در خود ایجاد کنید. بنابراین مهم است که اهداف تان را با در زمینه هایی که در آنها مستعد و پرشور هستید تعیین کنید تا به حداکثر موفقیت دست یابید.

شروع کنید و زندگی تان را فوق العاده کنید. در این مقاله آموختید که افراد موفق، نیروی بالقوه خود را به طور کامل بالفعل می کنند، امکانات بالقوه اطراف شان را شناسایی کرده و در میان افراد رقابت جو قرار می گیرند تا به رشد و پیشرفت خود کمک کنند. حال این به شما بستگی دارد که چقدر می خواهید از این روش های هدف گذاری استفاده کنید و به اهداف تان و اهدافی بزرگ تر دست یابید.

با جرح و تعدیل از سایت planetofsuccess.com

ترجمه مارال شیخ زاده

مطالب مرتبط:

تجسم خلاق – تکنیک فوق‌العاده برای موفقیت

هفت قانون معنوی موفقیت

مدیتیشن انرژی جذب – قانون جذب

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *