آموزش‌ مهارت‌های زندگی

چگونه فردی دل نشین شویم؟

 

در طی تحقیقاتی که روانشناسان رشد انجام داده‌اند مراحل رشد انسانی را مطرح کرده‌اند که یکی از این نظریه پردزان ” یونگ ” است و بیان می‌کند که کودک انسان از بدو تولد تا یکسالگی کاملا موجودی وابسته است. که هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد و مهمترین ویژگی او خودخواهی است. فقط خودش و نیازهای خودش را می‌بیند. دوست دارد همه در خدمت او باشند.

بندریج بعد از یکسالگی تعاملاتش جدی تر میشود دیگران را میشناسد و هرخاصخاسچه بزرگتر میشود یاد میگیرد که دوستان و همسالان هم وجود دارند و باید با آنها رابطه برقرار کند و جاهایی برای تائیدیه اجتماعی همرنگ جماعت شود برای اینکه پذیرفتنی و ودوست داشتنی شود و به او انگیزه میدهد برای بیشتر تلاش کردن.

وقتی که فرد تکاپوهای زیادی را پشت سر گذاشته و به موفقیت هایی رسیده حالا به سوالات اساسی می‌رسد. مرحله سوم مرحله‌ایی که فرد به درون خودش می‌رود تا خود را ارزیابی کند و از خود می‌پرسد قرار است چه اثری در عالم بگذارد. در اینجا مسئله‌ی فردیت مطرح می‌شود فردی که‌به این مرحله یعنی فردیت می‌رسد چه ویژگیهایی دارد؟

چنین فردی در مرحله به فردیت رسیدن تلاشی برای نفر اول شدن ندارد. نمی‌خواهد برجسته شود ویژگیهای خاص خودش را مطرح نمی‌کند و در جهت خاص بودن صحبت نمی‌کند.

 

 

در ادامه با ما همراه باشید.

 

برای اطلاعات بیشتر به دوره تفکر عقلانی و دوره جذابیت در رابطه مراجعه کنید.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

یک پاسخ

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *