آموزش‌ مهارت‌های زندگی

کتاب رهایی از تنش با رنگ آمیزی

رنگ آمیزی شاید به خودی خود هنردرمانی محسوب نشود اما اثرات قابل توجهی بر سلامت ذهنی می گذارد . تحقیقات وسیعی در جهت شناخت اثرات درمانی رنگ آمیزی انجام شده است و یکی از این تحقیقات در سال 2005 نشان داد که با رنگ آمیزی ماندالاها، سطوح اضطراب افراد کاهش قابل توجهی پیدا می کند . درست مثل مدیتیشن، رنگ آمیزی هم باعث می شود که جریان تفکرات ناهوشیار در مغز متوقف شود و تمرکز ما به لحظه حال معطوف بماند . این روش به ویژه برای افرادی مفید است که با اشکال دیگر هنر رابطه زیادی برقرار نمی کنند .
رنگ آمیزی فعالیّتی است که عموما آن را مختص کودکان می دانیم . با بالا رفتن سن، ما هرچه بیشتر فعالیّت های پرذوق و آهسته ای مثل رنگ‌آمیزی و نقاشی را کنار می گذاریم و به سراغ فعالیّت های جدی تر و پرسرعت تر می رویم . آنچه نمی دانیم این است که رنگ آمیزی‌ ( و به طور کلی فعالیّت های هنری ) صرفاً برای سرگرم ساختن ما نیست، بلکه برای پرورش ذهن و سلامت روان ما در بزرگسالی هم بسیار مفید است، و از مهم ترین فایده های آن خاصیت تنش‌زدایی اش است .

***

متنی که خواندید بخشی از مقدمه کتاب رهایی از تنش با رنگ آمیزی بود به قلم ویدا فلاح و تهیه و تنظیم مارال شیخ زاده.

جهت تهیه کتاب با ٧-٨٨٨۴٠٠۵۶ تماس حاصل فرمایید.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *