آموزش‌ مهارت‌های زندگی

ترس

افسردگی بعد از ازدواج

 

یکی از آقایان که مخاطب ما هستند سوال کردند که همسر من بعد از ازدواج دچار افسردگی شدند من نمی دانم علت این افسردگی چیست؟ احتمالا افسردگی پس از ازدواج است؟

دکتر فلاح: افسردگی پس از زایمان داریم به دلیل تغییرات هورمونی که در بدن یک زن که حالا مادر شده اتفاق می افتد روی بیوشیمی مغز و روی خلقیاتش می تواند تاثیر بگذارد.

بعد از ازدواج معمولا کسی افسرده نمی شود مگر به دلایلی، حالا می تواند رویدادهایی همزمان با این ازدواج صورت گرفته باشد که این همزمانی این رویدادها روی روحیه ی یکی از طرفین تاثیر می گذارد، برای مثال خانم، که حالا این خانم همزمان با این ازدواج یکی از دوستان صمیمی او مهاجرت کرده است، یا مثلا همزمان با این ازدواج شغلش را از دست داده، یا در امتحانی شرکت کرده و خیلی برایش اهمیت داشته ولی قبول نشده، و حال این ناراحتی که دارد را به دلایلی یا درست مطرح نمی کند که همدلی بگیرد و نمی خواهد نقطه ضعفش را بگوید، بروز نمی دهد و خودش را افسرده می کند. یا مطرح می کند و همدلی لازم را نمی گیرد همه به او می گویند که لازم نیست و چرا خودت را عذاب می دهی، تو ازدواج کردی و چیز مهم تری به دست آوردی.

سوال کامل مطرح نشده که من بتوانم آنالیز کنم. آنچه که مسلم است این است که این آقا نتوانستند به تنهایی مشکل خانم و مشکل هیجانی را حل کنند.

بهتر است از یک متخصص و مشاور کمک بگیرند چون اگر طولانی شود حلش دشوار تر و زمانبرتر می شود.

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *