آموزش‌ مهارت‌های زندگی

 

 

 

سؤال:

خانمی پرسیدند برای اضطراب اجتماعی چه راه حلی پیشنهاد می هید ؟ اعتماد به نفسم رو آورده پایین لطفاً مرا راهنمایی کنید.

پاسخ: بحث اضطراب اجتماعی در واقع یکی از مسائلی است که باید تحلیل شود، یعنی این فرد یا ممکن است به علت مسائلی در کودکی امروز دچار اضطراب شده باشد و یا به دلایل موضوعات کنونی زندگی‌اش مبتلا به اضطراب شده باشد. اینکه موقعیت زندگی و موقعیت اجتماعی او چگونه است تاثیر بسزایی در تعیین علل و در نتیجه حل مسئله اضطراب او دارد، به عبارتی لازم است بدانیم سبک زندگی او به چه شکل است و تحصیلات و شغلش و روابطش به چه صورت است و آیا متأهل است یا مجرد؟ در چه موقعیت هایی دچار استرس و اضطراب می شود؟

به طور کلی، برای شناسایی اضطراب راهکارهای موثری وجود دارد. یکی از این راهکارها این است که اگر مدت اضطراب شما بیش از چند هفته است حتماً به روانپزشک مراجعه کنید و یه دوره دارو درمانی را شروع کنید و بعد از اینکه مغز و سیستم اعصاب و روان به لحاظ بیوشیمی به تعادل نسبی بازگشت،‌ آنگاه شناخت درمانی و روان درمانی پیش گرفته شود.

در عین حال، تکنیک تنفس آهسته می‌تواند در لحظات اضطراب شدید به فرد کمک کند تا به شکلی موثر و البته در لحظه ذهن رو از حالت حمله اضطرابی خارج کند. در عین حال و در دراز مدت، داشتن فعالیت های بدنی مثل ورزش و رقص می‌تواند به بهبود اضطراب به طور قابل توجهی کمک کند و حتی وسواس، با ورزش می‌تواند کاهش پیدا کند.

تمرینات  مدیتیشن و آرام‌سازی هم در درمان اضطراب و اختلالات اضطرابی موثر هستند. اگر هر روز به طور منظم و در یک زمان مشخص به این تمرینات پرداخته شود اثر آنها بیشتر مشهود خواهد بود.

مطلب کامل را در ویدیو بشنوید.

برای اطلاعات بیشتر به دوره مدیریت اضطراب و دوره به سوی ذهن آگاهی مراجعه کنید.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *