آموزش‌ مهارت‌های زندگی

ویدا فلاح

 

آدمهای موفق در همه جای دنیا هستند. آدمهای شکست خورده هم در همه جای دنیا وجود دارند. ما در ایران افراد افسرده زیاد  داریم ولی در اروپا افسردگی بیداد میکند. مشکلات و سختی همه جای دنیا هست. شما نمی توانید بگویید من مهاجرت بگیرم بروم به کانادا هیچ مشکلی نخواهم داشت. در آنجا هم مشکلات به همراه شما خواهد آمد زیرا با رو به رو شدن با مشکل و چالش کردن و یادگیری ما رشد می کنیم.

خیلی ها راحت طلب هستند و می خواهند یک جا بنشینند و یک سیستمی آنها را حمایت کند، جاده را برایشان صاف کند اگر می خواهید پیشرفت کنید باید تلاش کنید، وقت بگذارید، یاد بگیرید، مهارت کسب کنید، کتاب بخوانید، از تجارب دیگران استفاده کنید، الگو برداری کنید، و….همه ی اینها برای خیلی ها خیلی سخت است و چون سخت است می گویند نمی شود، باید برویم جای دیگر. در جای دیگر هم باید تلاش کرد.

در کشورهای پیشرفته هم کارتون خوابها را می بینید، گرم خانه هایی وجود دارد که گداها در آنجا می خوابند، در آنجا هم آدمهای لاابالی وجود دارد و …که می گویند نمی شود. آنجا هم بهانه می آورند. می گویند ما شانس نیاوردیم. ما خانواده خوبی نداشتیم. و….آدمهایی که نمی خواهند تغییر ایجاد کنند دنبال مقصر و بهانه می گردند و همیشه چیزهایی پیدا می کنند برای اینکه موجه باشند و خودشان را توجیه کنند و بگویند تقصیر ما نیست .منتظر نباشید اول سیاست عوض شود، منتظر نباشید شرایط سیاسی، اقتصادی تغییر کند تا شما تغییر کنید.شما کسب مهارت کنید. مدرک دانشگاهی می گیریم اما تخصص نداریم بعد جالب این است که می گوئیم کار نیست! کار هست آدم قابل برای کار نیست و انتظار داریم  راحتی از در و دیوار برایمان ببارد. خیلی ها خیلی خوش بینانه نگاه می کنند چند کلاس شرکت می کنند، کلاسهای موفقیت،تجسم خلاق می کنند، هدفهایشان را می نویسند، تکرار عبارات تاکیدی، مدیتیشن، تصویرسازی ذهنی، حالا می گویند منتظرم که بیاید، من مغناطیس جذبم فعال شده حالا دیگه میاد. نه اینجوری نیست. تو با این کار تازه فرآیند درونی را انجام دادی، ذهنت را آماده کردی، باورت قوی شده، حالا آماده ایی که بری بیرون و دنیای بیرونت را تغییر دهی. اگر همیشه دنبال مقصر باشی یا به دنبال کسی باشی که شروع کنه تا شما دنبال او بروی بدانید که نمی توانید خیلی پیشرفت کنید،بدانید  که نمی توانید زندگی دلخواهتان را ایجاد کنید و شما قربانی ذهنیت غلط خودتان هستید نه قربانی شرایط بد و سخت جامعه! محدودیت و شرایط سخت در همه جای دنیا وجود دارد شما می توانید همیشه بهانه بیاورید و بگوئید اینجا نمی شود و این صحبت ها برای ایران نیست، حتی در همین ایران خودمان خیلی ها پیشرفت کردند، نه با پارتی، نه با دزدی، نه با کار غیر قانونی، با تلا ش و پشتکار خودشان.

البته اگر جستجو کنید پیدا می کنید  افرادی که زندگی تحصیلی، کاری، شغلی موفقی دارند در خانواده موفق هستند و رضایت خاطر بالایی دارند امیدوارم اینها را الگو قرار دهید، بجای اینکه دیگران را سرزنش کنید، ناله کنید، از اینکه شرایط بد است و نمی شود کاری کرد، تصمیم بگیرید و تغییر کنید.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *