آموزش‌ مهارت‌های زندگی

تغییر، آرامش، آرامش ذهن، آگاهی، آرامسازی

چگونه در 5 دقیقه می‌توانید همه چیز را تغییر دهید؟

آیا می دانید که 5 دقیقه چگونه می‌تواند احساس شمارا نسبت به خود و زندگیتان تغییر دهد؟

ذهنمان، ما را به سوی موفقیت سوق می‌دهد. اگر این حرف را باور ندارید پس احتمالا بازی زندگی را باخته‌اید، یا فکر می‌کنید آدم بدشانسی هستید. بدانید که طرز فکرتان درباره خودتان می‌تواند همه جوانب زندگیتان را تحت الشعاع قرار ‌‌دهد.

اگر شما 5 دقیقه زمان داشته باشید، می‌توانید کارهای کوچکی انجام دهید که تاثیر بزرگی بر زندگی‌تان داشته باشد، از شکل زندگی گرفته تا قدرت هایتان. همه تغییرات منوط به این است که شما در روز 5 دقیقه برای خود زمان بگذارید. این کارهای مثبت می تواند جزیی از روتین روزانه‌‌تان شود و شما را به سمت موفقیت هدایت کند.

ریشه این تغییر ات فقط به شیوه افکار ما باز می‌گردد، مطالعات درباره قطره آب را در نظر بگیرید، به یاد بیاورید که چگونه می‌توانستیم با امواج مثبت و منفی مولوکول‌‌های آب را تغییر دهیم. این بدین معنی است که ما نیز مانند قطرات آب می توانیم با صحبت کردن، خود را تغییر دهیم. 5 دقیقه می تواند حتی ساختار مولوکی آب بدن شما را نیز تغییر دهد، و به شما این اجازه را بدهد تا فرکانس‌های بیشتری بفرستید. همه ما حتی با جزر و مد آب دریا و یا چرخه ماه، تغییر می‌کنیم.

ما روزانه درباره خودمان چه می گوییم؟ هرچه شما بیشتر با افکار مثبت درگیر شوید، بیشتر می‌توانید دیدتان را به زندگی عوض کنید و اعتقاداتتان را قوی‌تر کنید. این شما را به سمت موفقیت می‌برد، باور داشته باشید که همه چیز تغییر می‌کند، زیرا وقتی ذهنتان چیزی می‌گوید، بدن و قلبتان آن را احساس می‌کند، و روح شما با صبر و ایمان آن را طلب می‌کند، پس باور داشته باشید که هر ناممکنی ممکن می‌شود.

با 5 دقیقه چه کارهایی می‌توانید انجام دهید تا ذهن و احساستان تغییر کند؟ در این مقاله راهکارهای ساده‌ایی ارائه می‌دهیم که هر کدام از دیگری موثرتر است. وقتی امروز را دارید چرا تغییر را به فردا موکول می‌کنید؟

  1. مدیتیشن

اگر به دنبال 5 دقیقه زمان هستید،می‌توانید صبح‌ها زودتر از معمول از خواب بیدار شوید، یا شب‌ها زودتر از معمول به تخت خواب بروید، و یا در وقت ناهارتان زمانی را به آن اختصاص دهید. در این حالت شما می‌توانید مدیتیشن را در برنامه‌تان جای بدهید، بعضی افراد مدیتیشن همراه با آهنگ و برخی دیگر مدیتیشن آرام را می‌پسندند. تنها شما باید احساس راحتی داشته باشید خواه سکوت باشد خواه یک صدایی باشد، اینجا هیچ فرمول خاصی برای انجام مدیتیشن وجود ندارد.

تنها راز این مرحله انجام مداوم و منظم مدیتیشن است. ممکن است پس از یک هفته به طور ناخودآگاه صبحها زودتر بیدار شوید و مدیتیشن کنید. در دوران پر استرس‌تان، متوجه می‌شوید که صبرتان بالا رفته. در حالت کلی شما از همه لحظات پیش‌ رویتان لذت می برید به طوری که ممکن است تمام این اتفاقات شما را ترغیب کند تا زمان بیشتری را برای انجام مدیتیشن اختصاص دهید.همه وجود شما سپاسگذارتان می‌شود. و این سپاسگذاری فرکانسی است که شمارا به سمت شکرگزاری هدایت می کند.

  1. مانترا، دعا

جملات تاکیدی مثبت بسیار قدرتمند ‌هستند. از جملات مانترا و یا دعا استفاده کنید تا هاله انرژی مثبت در اطرافتان زیاد شود، به یاد داشته باشید که اگر شما بخواهید انرژی می‌تواند بر شما اثر بگذارد. و به علاوه از ثباتتان استفاده کنید تا این فرکانس را بالا نگه دارید. جملات مثبت خود مکتوب کنید تا ببینید که کدام یک برایتان مهم‌تر است.

هرآنچه که خدا و الهه شماست را ستایش کنید، شکر‌گذاری‌تان را در طول روز به مدت 5 دقیقه انجام دهید و نسبت به انرژی‌های مثبتی که اطرافتان جمع می‌شود، آگاه باشید. و بابت همه این انرژی‌ها شکرگزار باشید زیرا می‌تواند نظرتان را نسبت به زندگی،خودتان و اطرافیانتان عوض کند.

  1. یوگا

برای انجام این تمرین نیازی نیست که حتما به باشگاه بروید. همین که در منزلتان در یک جای راحت بنشینید و این تمرین را به مدت 5 دقیقه انجام دهید، کافی است. اگر شما با یوگا آشنا هستید، پس می‌توانید حرکات کششی عمیقی انجام دهید و یا می‌دانید که باید چگونه استوار بنشینید. اما اگر با یوگا آشنایی ندارید می توانید از سایت های مانند یوتوب، طریقه یوگا در 5 دقیقه را جستجو کنید. شما باید بدن و ذهنتان را به چالش بکشید و میبینید که این 5 دقیقه چگونه به شما احساس موفقیت می‌‌دهدو برخوردتان را نسبت به خودتان، زندگی و هرآنچه که اطرافتان است مثبت می‌کند.

قبل از شروع یوگا بدنتان را گرم کنید. گرم کردن به سم زدایی بدن کمک می‌کند و ذهن و روحتان را پاک می‌کند، پس برای انجام یوگا از حرکات بدنی استفاده کنید. اگر بدنتان آسیب دیده آرام بنشینید، و اگر بدنتان سرد است می توانید حرکات سبک تری انجام دهید تا دمای بدنتان را بالا ببرید. بعد از این شما در بدن و ذهنتان احساس قدرت می‌کنید. پس از انجام یوگا متوجه می‌شوید که انرژی‌تان مانند یک موج بالا می‌رود. به علاوه به خاطر داشته باشید که انجام یوگا ایمنی بدن و امواج مثبت را بالا می‌برد.

  1. تنفس

همه ما می‌‌دانیم که نفس کشیدن جزء کارهایی است که بدون فکر اتفاق می افتد. اما در واقع باید به آن توجه کنیم، باید نسبت به تنفسمان هوشیار باشیم، صدای آن را بشنویم، آن را ببینیم، و اجازه دهیم هر آنچه که درونمان است خارج شود، تنفس در زندگیمان چه نقشی بسزایی دارد و می‌تواند ما را به دنیای اطرافمان متصل کند. تنفس عمیق استرس‌مان را کاهش می دهد و توانایی ما را در رویارویی با مسائل زندگی بالا می‌برد. هوای پاک و خنکی را در نظر بگیرید که به ریه‌هایتان وارد می‌شود و به جای آن تمام افکار و رفتار منفی، و مخربتان خارج می‌شود. برای 5 دقیقه به تنفستان توجه کنید و آن را ارزیابی کنید.

حتی اگر محیط ما کوچک باشد باز ما نفس می‌کشیم .گاهی اوقات فراموش می‌کنیم که بدون نفس کشیدن زنده نخواهیم بود. با تجربه تمرین روزانه تنفس‌، متوجه می‌شوید که تنفس بخشی از روح ماست که به زندگی ما نیرو می‌بخشد. بدانید که وقتی بدنمان را ترک می‌کنیم.، اولین نشانه مرگ نفش نکشیدن است.

  1. آرام و بی‌حرکت باشید.

تلفن همراه، کامپیوتر و هر وسیله‌ای الکترونیکی دیگری را خاموش کنید و موزیک های اطرافتان را قطع کنید. اگر در جای بسته هستید، چراغ ها را نیز خاموش کنید، در تاریکی بنشینید و آرام باشید. یا می‌توانید در فضای باز بدون هیچ کتاب و وسیله الکترونیکی، تنها در طبیعت بنشینید، به طوری‌که تنها  خودتان و عالم اطرافتان باشد. با انجام مداوم این کار می‌توانید میزان موفقیت خود را ببینید.

اینکه بی حرکت بمانید کار دشواری است. ما همیشه از یک نقطه به نقطه دیگر می‌رویم یا از یک فکر به فکر دیگر می‌پریم و از یک صفحه به صفحه دیگر. ما نمی‌توانیم بی‌حرکت بمانیم، زیرا ما انسان‌های امروزی هستیم که در دنیای امروز زندگی می‌کنیم. اینکه انسان امروزی باشید منفعت دارد. اما متاستفانه در عین حال طبیعت‌مان را از دست می‌دهیم، آرام و بی‌حرکت بودن یک کلید است، هرچه شما بیشتر درگیر تمریناتش شوید، احساس درباره خودتان پیدا می‌کنید که تاکنون تجربه‌اش نکرده‌اید. بی حرکت ماندن شما را به سمت آرامش سوق می‌دهد.

 

اگر روزانه 5 دقیقه از زمان خود را به انجام تمرینات فوق اختصاص دهیدو این راهکارها را جزیی از روتین روزانه‌تان بکنید می توانید احساستان را نسبت به خود و زندگی تغییر دهید. به  خاطر داشته باشید که انجام این تمرینات باید به صورت منظم و مداوم صورت گیرد.

 

دوره به سوی ذهن آگاهی

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *