آموزش‌ مهارت‌های زندگی

چگونه می توانیم افسردگی را از ناراحتی های گذرا تشخیص دهیم؟

در حالی که همه انسان ها گاه گاهی احساس غمگینی و ناراحتی را تجربه می کنند، اما این احساسات گذرا و کوتاه مدت اند. در مقابل، کسی که دچار افسردگی است غم و استیصال شدیدی را تجربه می کند که این احساس ممکن است برای دو هفته یا بیشتر در او باقی بماند. افراد افسرده معمولا احساس ناامیدی و درماندگی دارند و خود را بابت این احساسات شماتت نیز می کنند. افسردگی در فعالیت های روزانه این افراد اختلال ایجاد می کند – برای مثال اجازه نمی دهد روی فعالیت های کاری شان تمرکز کنند، و حتی در عادت های غذایی و خواب آنها اخلال ایجاد می کند. از دیگر علائم ممکن افسردگی می توان درد های مزمن را نام برد، مانند سردرد و دل دردهای مکرر. برخی از افراد دچار افسردگی ممکن است برای مدت های طولانی احساس خشم و بی قراری را تجربه کنند.

افرادی که مبتلا به افسردگی هستند ممکن است به راحتی آشفته و خسته شوند و دست از انجام فعالیت های عادی روزانه شان هم بکشند. آنها ممکن است از خانواده یا دوستان شان دور شوند و در حالت های شدیدتر، ممکن است درگیر افکار مربوط به خودکشی و مرگ نیز بشوند.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *