آموزش‌ مهارت‌های زندگی

ویدا فلاح

افراد تکانشی یا تاملی

در مورد میزان تأملی یا تکانشی بودن افراد می خواهم برایتان بگویم .

خیلی از اوقات ما در واکنش با موقعیت های مختلف پاسخی می دهیم که آن پاسخ بسته به تیپ شخصیتی ما دارد و یا بسیار در موردش فکر شده است و موضوع به دقت مورد بررسی قرار گرفته و یا بدون آنکه به مسئله فکر شود با هیجان زیاد نسبت به موقعیت واکنش می دهیم . که این واکنش اغلب اوقات برای ما پشیمانی به بار می آورد .

یعنی فرد فکر می کند که ای کاش کمی فکر کرده بودم  و عجله ای نداشتم . متأسفانه ما اغلب از خودمان و پاسخ های نامناسب مان در موقعیت های مختلف عصبانی می شویم ، نه اتفاقی که آنجا افتاده است.

اما افراد تأملی کسانی هستند که هوش هیجانی بالایی دارند . یعنی تمریناتی را انجام داده اند که می توانند خود را انجام داده اند که می توانند خود را در شرایط بحران تنظیم کنند .

یکی از این تمرینات این است :

هرگاه سؤالی از شما پرسیدند سه ثانیه مکث کنید و بعد جواب دهید .

هر سؤالی که از شما پرسیده می شود یا سه ثانیه مکث و بعد جواب دادن باعث می شود شما متوجه شوید این شما هستید که انتخاب می کنید چگونه پاسخ دهید و چه پاسخی بدهید و اغلب اوقات این مانع وارد شدن به بازی های ارتباطی و روانی می شود .

می توانید با یک شخصیت تأملی که در ارتباطات  ظاهر می شوید خودِ بالغتان را در رابطه فعال نگه دارید و از خودتان و نحوه پاسخگویی تان بسیار خوشنود باشید .

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *