آموزش‌ مهارت‌های زندگی

 

ویژگیهای شخصیتی درونگرا و برونگرا:

درونگراها افرادی هستند که وقتی تنها هستند از طریق مرور تجارب، مرور رویدادهای زندگیشان از طریق ذهنی راضی می شوند، لذت می برند و در خلوت خودشان با لوازمی که دارند کتاب، کامپیوتر، نقاشی کردن، هر نوع کار هنری و …در خلوت خودشان می توانند شارژ شوند.

افراد برونگرا باید در روابط اجتماعی بروند، ارتباط با آدمها، گفتگو کردن، سوال و جواب کردن و …در روابط است که شارژ می شوند و اگر قرار باشد یه مدت تنها بمانند احساس بدی پیدا می کنند و نیاز به معاشرت دارند.

این ویژگی های شخصیتی به صورت ژنتیکی در افراد وجود دارد نیازهای درونگرایی و برونگرایی که ویلیام گلسر به عنوان نیاز به تفریح مطرح می کند. می گوید اگر نیاز به تفریح بالا باشد یعنی فرد برونگرا تر و اگرنیاز به تفریح کم باشد یعنی فرد درونگرا است.

اینها مشکلی به وجود نمی آورد تا زمانی که فرد بخواهد شریک زندگیش را پیدا کند یعنی فردی که با او در یک خانه زندگی کند. اینجا یک مسئله پیش می آید اگر این دو نفر نیازهایشان با هم فرق کند یعنی یکی از آنها خیلی درونگرا باشد و دیگری خیلی برونگرا .

آن موقع این دو برای تفریح آخر هفته مشکل دارند. برای مثال خانم برونگرا مدام می گوید بریم بیرون، بریم مهمونی، و… آقا که درونگراست دوست دارد در خلوت استراحت کند و خستگی بگیرد و شارژ شود می گوید نه!

اینجا رابطه دچار مشکل میشود چون دو طرف نیازهایشان شبیه هم نیست و نمی توانند همدیگر را حمایت کنند در نوع تفریحی  که دارند.

می توانید تغییر کنید و تا حدی این نیازها را به سمت تعادل بیاورید. تمریناتی وجود دارد که در کلاسهای مختلف می توانید آشنا شوید، یاد بگیرید و روی خودتان کار کنید. به دلیل اینکه انسان انعطاف پذیر است و مغز انسان در اثر تمرین شکل می گیرد، پس هر چیزی تغییر می کند.

میزان درونگرایی و برونگرایی می تواند تغییر کند ولی قبل از ازدواج، برای اینکه مطمئن شوید چون این نیاز ممکن است اختلاف بر انگیز باشد لطفا به مشاوره قبل از ازدواج بروید تا بررسی شوید و اختلافات بعدی به وجود نیاید.

اگر قرار است تغییری صورت بگیرد قبل از ازدواج صورت بگیرد.

 

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *