آموزش‌ مهارت‌های زندگی

ترس

راهکارهای مواجهه با فوبیا

وقتی کسی ترس دارد و نگران است یعنی برای بقای خودش، برای سلامتی خودش نگران است و می خواهد کاری انجام دهد. هر اقدامی را برابر با آسیب دیدن و احتمال خطر می داند. بنابراین باید تجربه های بیشتری داشته باشد. باید خودش را در معرض محیط های جدید تر قرار دهد. در این شرایط اگر کسی کنارش بود چه بهتر اگر نه، از طریق ذهنی تمرین کند خودش را در موقعیتی قرار دهد، مثلا ترس از آب دارد، تصور کند که رفته استخر و در قسمت کم عمق در حال شنا کردن است و به تدریج این تجربه را بیشتر می کند. البته به شرط اینکه هر بار استرسش رفت بالا خودش را آرام کند.

تنفس های عمیق و آرام سازی. مشاهده می کنید که این تکنیک حساسیت زدایی منظمی که توسط خودش انجام می شود چقدر می تواند در مدارهای عصبی مغز تغییر ایجاد کند و فکر کند که آن محیط، محیطی آشنا و امن است.

فوبیا یعنی ترس غیرعاقلانه که در نتیجه ی تجارب و هیجانات حل نشده ی گذشته به وجود می آید، تعمیم پیدا می کند و در آینده به شکل های مختلف در وجود فرد تجربه می شود.

ابتدا اینکه، حتما مدیتیشن انجام شود. شما با انجام مدیتیشن و تجربه ی سکوت واقعی می توانید خود را به آرامش عمیق برسانید. دوم اینکه مراقب گفتگو های ذهنی خود درباره ی ترسهایتان باشید یعنی هر بار که درباره ی یکی از ترسهایتان با دیگران حرف می زنید ناخودآگاه باور می کنید که شما ترس زیادی دارید و تکرار این قضیه و تکرار این پیامها ترس را در شما شدید تر می کند.

یکی دیگر از کارهایی که خیلی به شما کمک می کند تکنیک EFT است. این تکنیک که از طریق ضربه زدن روی نقاط مختلف بدن است باعث می شود که بعضی از هیجانات سر کوب شده از بدن شما تخلیه وخارج شود و به تعادل برسید و بهتر بتوانید یک موقعیت خاص را که بدن و ذهن با آن مقاومت دارد بپذیرید.

این تکنیک و روشهای کاربردی زیادی را می توانید در دوره ی آنلاین رهایی از ترس مشاهده کنید خیلی به شما کمک خواهد کرد اگر واقعا ترسهای متعدد دارید، ترس از قضاوت شدن، ترس از بیماری ترس از تجربه ی جدید، و…..

مطمئن باشید که با انجام تمرینات این دوره شما می توانید ترسهایتان را تا مقدار قابل توجهی کاهش دهید و به آرامش و پذیرش خیلی بالایی برسید.

پس روی خودتان کار کنید و اجازه ندهید ترسهایتان مانع زندگی کردنتان، مانع تجربه کردن، و هیجان خواهی های مناسب زندگیتان شود و شما را محدود کند.

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *