آموزش‌ مهارت‌های زندگی

سه سال قبل توسط یکی از دوستان با کلاسهای مهارت های زندگی خانم فلاح آشنا شدم و علت شرکت در این کلاس ها جدایی دخترم بود (به این دلیل که بفهمم چرا این اتفاق افتاد؟) و زمانی که شروع به شرکت کردم به قدری جذب شدم که همه کلاس ها رو به لطف خدا شرکت کردم و بالاترین و ارزشمندترین دستاوردم این است که نظرم نسبت به مسائل عوض شد.. فهمیدم که چقدر باورهای غلط و ناآگاهی داشتم و اول از همه خداوند را سپاس می گویم که هنوز قدرت یادگیری دارم و می توانم تغییر کنم و از استاد گرانمایه خانم فلاح سپاسگزارم که در رشد و تعالی من نقش بسزایی داشتند و دارند، و برای ایشان عشق و برکت آرزو می کنم.

از دیگر دستاوردهای شرکت در این کلاس ها و دوره ها تغییر در این موارد بود:

قبل از شرکت در کلاس ها آشفتگی ذهنی و گفتگوی منفی ذهنی بسیار داشتم، نگرانی و ناامید بودن و ترس شدید (احساس ناامنی) داشتم و عادت به مطالعه نداشتم.
به طور مداوم به نصحیت کردن و سرزنش کردن و مقایسه کردن فرزندانم و کنترل گری می پرداختم.

قبل از شرکت در کلاس ها این باور غلط بر من حاکم بود که : من آدم خوبی هستم پس نباید مشکلی برایم پیش بیاد و …

اولین کاری که کردم این بود : نکاتی که خانم فلاح در کلاس می گفتند عمل کنیم را اجرا کردم، و اگر زمان می برد ناراحت و مایوس نمی شدم (همه اینها رو تو کلاس یاد گرفتم) باورها و گفتگوهای منفی ام به تدریج کمتر شد،‌ آرامش درونی ام بیشتر شد، دیگه اصرار به تغییر بقیه ندارم و بیشتر روی ارتباط با خودم تمرکز دارم. رضایتم از زندگی بیشتر شد هشیار تر شدم، ترسهام خیلی کمتر شده و فهمیدم که مشکلات پیش میان که ما توانایی هایمان را بشناسیم و اینکه ما زمانی که مشکل پیش میاد راجع به اون مشکل چی به خودمون می گوییم. اینکه هیچ چیزی بد مطلق نیست. این ما هستیم که هر ماجرا رو به خوب و بد تقسیم می کنیم و هر چه آگاه تر باشیم قدرتمندتر با مشکلات روبرو می شویم و آسیب کمتری می بینیم.

خیلی بهتر می تونم تجزیه و تحلیل کنم و مثل قبل بهم نمی ریزم و با نکات کاربردی که یاد گرفتم می تونم خیلی تاثیرگذار باشم.

من شخصا عاشق کلاسهایم هستم و با لذت شرکت می کنم. باور دارم هیچگاه دیر نیست.

با تشکر فراوان از استاد خانم فلاح عزیز

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *