آموزش‌ مهارت‌های زندگی

ویدا فلاح

قدرت درون یا بیرون ؟

طیف وسیعی از آدمها تصورشان این است که هر چه داشته هایشان بیشتر باشد، امکانات زندگی بیشتر باشد،  بهتر می توانند مردم را تحت تاثیر قرار دهند. و با تحت تاثیر قرار دادن دیگران، جلو زدن از دیگران احساس رضایت بیشتری از خودشان و زندگیشان دارند. اما قدرتی که وابسته به داشته ها باشد، وابسته به شرط ها، به بایدها و نباید های درونی و یا اجتماعی که تحمیل شده باشد خیلی نا پایدار و کم دوام است.

اگر شما به واسطه ی داشتن اتومبیلتان احساس قدرت می کنید به وسیله ی همان اتومبیل، زیر سوال رفتن توسط یک آدم منتقد و نقد کردن شما و یا اتومبیلتان می توانید خیلی پریشان و عصبی شوید حتی رابطه تان هم آسیب ببیند.زیرا شما خواستید به واسطه ی یک وسیله ارزشمندی خود رانشان دهید و خود این ویژگی که من به وسیله ی مدرک تحصیلی، به وسیله اتومبیل، به وسیله داشتن یک پاسپورت خارجی و … بخواهم خودم را به دیگران معرفی کنم و ارزشمندی خود را به دیگران نشان دهم ناشی از ضعف روان من است و آسیب پذیزی بسیار بالایی که دارم.

یعنی هر جا که شما قصد دارید خودتان را در یک جایگاه ارزشمند به دیگران معرفی کنید نشان می دهید و افشاگری می کنید که چقدر ضعیف و آسب پذیر هستید. و یک سلاحی به  نام دارایی و داشته ها از آسیب پذیری شما محافظت می کند. قدرت واقعی این است که به خاطر دیگران هدف گذاری نکنید، به خاطر دیگران تلاش نکنید.

اینکه اتومبیل، مدرک عالی و پول زیادی داشته باشید بسیار عالی است، اتفاقا روشهای به دست آوردن را یاد بگیرید. یاد بگیرید که چقدر ساده از طریق رعایت قوانین معنوی می توانید زندگی ایده التان را بسازید. اما زمانی که انگیزه تان دیگران باشد شما از قدرت حقیقی و واقعی درون دور می شوید و تبدیل به یک شخص آسیب پذیر و عصبی می شوید. شخصی که حتی در جمع قرار گرفتن برای او استرس می آورد چون می ترسد مورد بی اعتنایی قرار بگیرد یا مبادا درباره اش قضاوت منفی شود یا مبادا شخص دیگری را در حضور او مورد احترام و توجه بیشتری قرار دهند چنین افرادی بسیار آسیب پذیر هستند، قدرت ندارند گرچه پول زیادی دارند.

یاد بگیرید قوانین معنوی شما را در مسیر قدرت درونیتان قرار دهد و آنجا جایی است که آزاد و وارسته از قضاوت دیگران می توانید یک زندگی سالم و پر از هیجان، پر از حیرت و پر از لذت داشته باشید.

زندگی خوب ساختنی است، باید خودمان را بسازیم تا قادر به ساخت یک زندگی سالم و جالب باشیم.

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *