آموزش‌ مهارت‌های زندگی

نوجوانان و بازی های کامپیوتری

 

با نوجوان چهارده ساله ایی که حدود یک سال است بازی های کامیوتری انجام می دهد  و به شدت وابسته است طوری که اگه نتواند بازی کند بهم می ریزد و رفتارش معتاد گونه شده چه کار باید کرد؟

ابتدا باید رابطه ی والدین این نوجوان موردبررسی قرار بگیرد و محیطی که در آن زندگی می کند چه جاذبه هایی دارد. در خانه ایی که شوخی، خنده، هیجانات مثبت به اندازه کافی وجود دارد و آدمها به هم اهمیت می دهند و هوش هیجانی بالایی دارند، بچه ها گرچه به دنبال باری های کامپیوتری می روند ولی وقتی آنها را صدا می کنند می توانند بازی را رها کنند چون در آن محیط هم چیزهای جالبی برای دریافت کردن وجود دارد.

در عین حال پدر و مادر باید از بچه ها درخواست هایی داشته باشند یعنی بچه بداند که مسئولیت دارد و باید کارهایی را انجام دهد، خانواده هایی که خط قرمز ندارند، چهارچوب هایی ندارند که بچه ها بدانند باید کارهایی را انجام دهند، نوجوان باید ببیند که خانواده گاهی اوقات نسبت به بعضی چیزها برخورد جدی دارند و پای حرفهایشان می ایستند.

والدینی که بر روی فرزند پروری خود کار نمی کنند با مشکلاتی از این قبیل رو به رو می شوند.

 

برای اطلاعات بیشتر به دوره سبک های فرزند پروری و دوره والدین و فرزندان بلوغ مراجعه کنید.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *