آموزش‌ مهارت‌های زندگی

ویژگی افراد با اقتدار

فرد مقتدر فردی با آسیب پذیری پایین و اثر گذاری بالااست.

آسیب پذیری پایین یعنی اینکه در موقعیت های سخت ناله نمی کند ، اعتراض نمی کند ، مقصر پیدا نمی کند بلکه می پذیرد این واقعیت الان اتفاق افتاده است و لازم است من با آن موقعیت برخورد کنم و چیزی یاد بگیرم. پس آسیب نمی بیند و عصبی نمی شود .

در عین اینکه می تواند از آن موقعیت دردناک هوشیارانه چیزهایی یاد بگیرد اثر گذاری او بالا می رود .

چون کسانیکه او را مشاهده می کنند متوجه می شوند که او دارای شخصیتی قدرتمند است که به جای اعتراض کردن ، در این لحظه هم (موقعیت دردناک)چیزهایی را فرا می گیرد .

اما چقدر الگو داریم تا این چیزها را یاد بگیریم ؟ چقدر از کودکی به ما یاد داده اند که اگر مسئله ای پیش آمد که انتظارش را نداشتی و ناراحت کننده بود ، ببین چه چیزی وجود دارد که می توانی با آن رابطه برقرار کنی.

متأسفانه الگوهای خوبی برای یادگیری این واقعیت نداشتیم .

حالا شما از امروز تمرین کنید . هر گاه در شرایط سختی قرار می گیرید به خود بگویید : در اینجا

می توانم  چه تغییری بکنم ؟چه چیزی در مورد خود و زندگی یاد بگیرم؟

این باعث می شود بتدریج تصویر شما در ذهن اطرافیانتان بهتر شود و شما را به عنوان یک فرد مقتدر و اثر گذار بشناسند .این تصویر به راحتی خراب نمی شود ، چون شما آسیب نمی بینید چون عصبی نمی شوید .

البته خیلی از افراد با بازی کردن نقش قربانی می خواهند به خواسته های خود دست پیدا کنند ولی یک فرد مقتدر به این ترتیب عمل نمی کنند و همواره خود نظاره گری و خود مدیریتی بالایی نسبت به هیجانات و رفتارهایش دارد و من مطمئنم شما می توانید با انجام تمرینات ساده و عبارات تأکیدی مثبت خودتان را مقتدر کنید و اثر گذار باشید .

موفق باشید .

برای اطلاعات بیشتر به دوره ذهن آگاهی و دوره عزت نفس مراجعه کنید.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *