آموزش‌ مهارت‌های زندگی

تد تاک, سخنرانی تد, تد, سرنوشت

ژن‌ها سرنوشت شما نیستند – تد تاک

 

یکی از سخنرانی های تاثیرگذار تد با این پیام که: ژن ها سرنوشت ما را تعیین نمی کنند و ما با سبک زندگی مان، قادریم سلامتی یا بیماری را انتخاب کنیم.

 

یک راه برای تغییر ژن هایمان این است که ژن های تازه ایی بسازیم همانطور که کریگ ونتر به زیبایی نشان داد راه دیگر تغییر عادات زندگی است .

ما داریم می آموزیم که این تغییرات تا چه اندازه می توانند قوی و محرک باشند .آنقدر که برای دیدن بعینه ی فوایدشان لازم نیست زیاد صر کنید .وقتی که سالم تر تغذیه می کنید ،استرس را کنترل می کنید ،ورزش می کنید و عشق می ورزید . مغز شما به واقع جریان خون و اکسیژن بیشتری دریافت می کند . ولی علاوه بر آن مغز شما به طور محسوسی بزرگتر می شود چیزهایی که تا همین چند سال پیش غیر ممکن انگاشته میشد حالا می توانند اندازه گیری شوند . این مساله چند سال پیش از بقیه توسط رابین ویلیامز کشف شد .اکنون راهی وجود دارد که شما بتوانید مغزتان را وادار به رشد سلول های مغزی جدید کنید .

بعضی از چیزهای مورد علاقه :مثل شکلات و چای ،زغال اخته ،الکل ،کنترل استرس و کانابینوید موجود در ماریجوانا و….چیزهایی که می توانند آن را بدتر کنند که باعث از بین بردن سلول های مغزی شما بشوند .مضنون های متداول ،مثل چربی اشباع شده و شکر ،نیکوتین ،مخدر،کوکائین،مصرف بیش از حد الکل ،استرس مزمن ،وقتی عادات زندگیتان را عوض میکنید پوستتان جریان خون بیشتری دریافت می کند بنابراین دیرتر پیر میشوید و پوستتان خیلی چروک نمیشود .

قلبتان جریان خون بیشتری دریافت می کند ما نشان داده ایم که شما به واقع می توانید بیماری قلبی را شکست دهید . این شریان های مسدود شده که در بالای سمت چپ می بینید بعد از یک سال به طور محسوس مسدودیتشان کم شده است .پت اسکن قلب که در پائین سمت چپ نشان داده شده آبی یعنی عدم جریان خون و یک سال بعد در نقاط نارنجی و سفید ماکسیمم جریان خون را درد.

ما به شما نشان داده ایم که قادرید پیشرفت سرطان پروستات و به علاوه سرطان سینه را به سادگی با این تغییرات متوقف یا حتی بر عکس کنید .

ما کشف نموده ایم که از رشد تومور در محیط هایی مصنوعی در گروهایی که این تغییرات را  داشته اند 70 درصد جلوگیری شده است .در حالیکه در گروه مقایسه ایی مشابه تنها نه درصد وده است . این تفاوت ها بسیار قابل توجه بودند .

حتی اندام های جنسی شما خون بیشتری دریافت می کنند و توان جنسی شما افزایش میابد. یکی از موثرترین تبلیغات ضد سیگار توسط سازمان خدمات بهداشتی انجام شد که در آن نیکوتین نشان داده شده بود که شریان ها را تنگ می کند و می تواند مسبب حمله قلبی یا سکته شود .ولی در عین حال باعث ناتوانی جنسی هم می شود .نیمی از مردانی که سیگاری هستند ناتوان جنسی اند.

حال ما نزدیک به انتشار یک پژوهش جدید هستیم .پژوهشی که نشان می دهد می توانید ظهور ژن در سرطان پروستات مردان را عوض کنید این چیزی که نقشه گرمایی نامیده می شود و رنگ های مختلف دارد و در گوشه سمت راست ژن های مختلف هستند و ما مشاهده کردیم که بیش از 500 ژن بخوبی عوض میشوند .در نتیجه ی روشن شدن ژن هایی که تشویق کننده بیماری بودند خاموش شدند و بنابراین فکر مکنم که این یافته ها خیلی پر قدرت هستند و به بسیاری از مردم امید تازه و گزینه های جدید می دهند و شرکت هایی چون نویجنیکس،دی ان ای،برکت،23 اندمی که به شما پروفایل های ژنتیکی می دهند به برخی این احساس را القا می کنند “که عجب !من چه کاری می توانم بکنم؟”خوب ژن های ما رنوشت ما نیستند و اگر ما این تغییرات را انجام بدهیم آنها یک چیز استعدادی اند.ولی اگر ما تغییرات بزرگتری بدهیم از تغییری که در غیر این صورت می دادیم .ما در واقع می توانیم چگونگی ظهور ژن هایمان را عوض کنیم .

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *